جمعه 6 میزان 1403 برابر با Friday, 27 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

طالبان باید تضعیف شود

به گزارش ایراف، «مک مستر»، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، روز گذشته با حضور در یک نشست درمورد افغانستان که توسط یک نهاد تحقیقاتی افغانستان برگزار شد، خواهان تضعیف طالبان شد.

او در این رابطه افزود که برای تضعیف طالبان باید از اقدامات مخرب مانند کمک ها به طالبان جلوگیری شود.

به باور او این کمک ها طالبان را تقویت می کند. به گفته مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا دستیابی طالبان به پول های بیشتر منجر به آسیب رسیدن به مردم افغانستان می شود.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که گروهی از نمایندگان جمهوریخواهان در کنگره آمریکا لایحه جدیدی ارائه کرده اند که به دلیل نگرانی از استفاده طالبان از کمک های دلاری ، این کمک ها به افغانستان را متوقف کنند.

جاش برچین، نماینده جمهوریخواه کنگره به فاکس نیوز در مورد توقف کمک های مالی به طالبان گفته بود که: « خروج فاجعه بار دولت بایدن-هریس، کشور را به زیر سلطه طالبان برده است و اکنون معلوم است که دلارهای مالیات دهندگان ما به نفع طالبان استفاده می شود.»

او افزوده بود که این قانون مورد نیاز است تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که دیگر از دلارهای مالیاتی ما در افغانستان تحت کنترل طالبان استفاده غیرمسئولانه نمی شود.

با این حال، منتقدان می گویند که بسیاری از این کمک ها به جیب طالبان می رود که به گفته آنها کنترل سازمان های غیردولتی را در اختیار دارند.

این لایحه آژانس های فدرال را از دادن هرگونه کمک نقدی مستقیم به افغانستان و هرگونه دلار مالیات دهندگان را از رفتن به سازمان ملل به منظور کمک به افغانستان منع می کند.

همچنین بانک های فدرال رزرو را از فروش ارز ایالات متحده به سازمان ملل به منظور کمک نقدی مستقیم به افغانستان منع می کند.

این درحالی است که چندی پیش تیم بورچت، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی که برای مجله دیلی کارلر نوشته بود، گفت که همه می‌دانند که خروج از افغانستان یک فاجعه کامل بود، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که دولت بایدن از آن زمان تاکنون هر هفته پول نقد به طالبان ارسال می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36204

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *