یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سازمان ملل متحد، جورجت گانیون را به عنوان معاون سیاسی جدید یوناما در کابل انتخاب کرد.گانیون امروز برای انجام وظایفش وارد کابل شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام مرده است که گانیون با بیش از 28 ساله سابقه کار در بخش های صلح، حقوق بشر، کمک های بشردوستانه و توسعه در کشورهای متاثر از جنگ، جایگزین مارکوس پوتزل شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز انتصاب جورجت گانیون از کانادا را به عنوان معاون جدید نماینده ویژه (سیاسی) خود برای افغانستان در مأموریت کمک سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد.
خانم گانیون جانشین مارکوس پوتزل از آلمان می شود.

خانم گاگنون بیش از 28 سال تجربه در حمایت از فرآیندهای ایجاد صلح و رهبری ابتکارات استراتژیک در زمینه حقوق بشر، اقدامات بشردوستانه و توسعه در درگیری ها و محیط های پس از مناقشه را دارد.

از سال 2021، خانم گانیون به عنوان معاون نماینده ویژه دبیرکل برای لیبی در مأموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی (UNSMIL) و مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه برای لیبی خدمت کرده است.”
جورجت گانیون نیز تجربه قبلی کار در افغانستان را دارد. او از سال 2010 تا 2015 رئیس حقوق بشر یوناما در کابل بود. در سال 2021، گانیون به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبی منصوب شد.
یوناما ازجمله نهادهای بین المللی است که پس از بازگشت طالبان به قدرت به فعالیت خود در افغانستان ادامه داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36286

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *