یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، در پی شهادت سید حسن نصرالله رهبر شهید حزب الله لبنان، واکنش‌های گسترده‌ای در افغانستان به وقوع پیوسته است. چهره‌های مختلف با صدور پیام هایی، جنایت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و حمایت خود را از ملت لبنان اعلام کردند.

این پیام ها بازتاب‌دهنده همبستگی مردم افغانستان با ملت لبنان است.

– شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان، طی بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله را به مردم لبنان تسلیت گفت. همچنین ابراز کرد، تنش‌های منطقه‌ای و جهانی به نفع هیچ کشوری نیست.

در این بیانیه آمده است که سید حسن نصرالله به خاطر دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی و داعیه فلسطین به شهادت رسیده است.

– باقر محسنی استاد دانشگاه و کنشگر سیاسی نیز شهادت دبیر کل حزب الله لبنان را به مردم و دولت این کشور تسلیت گفته است.

وی در صفحه ایکس خود ابراز کرده است؛ شهادت واژه نیرو بخش در فرهنگ دینی به شمار می رود و شهادت سید مقاومت روحیه و انگیزه نیروهای فداکار حزب الله را جدی تر و عزم و اراده آنها را در انتقام از رژیم کودک کش و متجاوز اسرائیل قاطع تر می نماید.

– لطیف پدرام عضو پارلمان پیشین افغانستان نیز گفته است :”آن چه اکنون در خاور میانه می‌گذرد لکه‌ی ننگ و شرم بر جبین نهادهای امپریالیستی و مدعی حقوق بشر است؛ نمی‌توان «بنی آدم» بود و این جنایات علیه بشریت را محکوم نکرد!”

– محمد محقق با ابراز همدردی و تسلیت در این ضایعه ی بزرگ نیز اظهار داشت: «بدون شک سید سترگ مقاومت نصر الله مایه ثبات، عزت و اسقرار لبنان و پشتوانه عظیم برای مقاومت فلسطین بود و شهادت ایشان صدمه بزرگ برای کل مقاومت منطقه است که جبران آن دشوار است ولی مطمئن هستم که همرزمان آن شهید عزیز بیرق مقاومت را همچنان استوار و در اهتزاز نگه‌می‌دارند.»

– مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی و عضو رهبری شورای انسجام و هماهنگی مجاهدین با ابراز همدردی خطاب به مردم لبنان گفت: “زهی شرف و عزت که تمام عمر خود را در مجاهدت با دشمنان خداوند، پیامبر و امت و دفاع از فلسطین، مسجدالاقصی و اسلام مصرف رساندید و توسط خبیث ترین دشمن به شهادت رسیدید.”

– حزب عدالت و آزادی افغانستان همچنین اعلام کرد: «مشکل امروز خاورمیانه هرگز با جنگ و زورگویی حل نمی‌شود و ترور رهبران و نمادهای مقاومت هم هرگز به رژیم اسرائیل ثبات و امنیت نمی‌بخشد. جامعه بین المللی و به طور خاص سازمان ملل متحد باید هرچه زودتر زورگویی و جنگ‌طلبی اسرائیل را متوقف ساخته و با تأمین حقوق مشروع مردم فلسطین، زمینه را برای تحقق صلح دایمی در این منطقه فراهم نماید.»

بسیاری از کاربران در فضای مجازی نیز جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه را محکوم کرده اند و خواستار همبستگی کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم اسرائیل شده اند.

با این همه گزارش شده است که تاکنون واکنشی از سوی طالبان در محکومیت این جنایت رژیم صهیونیستی مشاهده نشده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36283

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *