چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
‌ درخواست سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل از جامعه جهانی برای کمک به سیل‌زدگان-درخواست کمک افغانستان از جامعه جهانی برای سیل زدگان- ایرف

نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در واکنش به سیلاب‌های ویرانگر افغانستان خواستار کمک و توجه جامعه جهانی و سازمان ملل به سیل‌زدگان شد. این درخواست در شرایطی مطرح می‌شود که آمار جان باختگان سیلاب های اخیر در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش ایراف، فایق در پیامی در حساب رسمی خود در ایکس از جامه جهانی برای کمک به سیل زدگان افغانستان درخواست کمک کرد.

او در این پیام ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان افزود که سیلاب ویرانگر ولایت غور را درنوردیده است.

پیش از این نیز، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور  افغانستان درخواست مشابه ای را مطرح کرد. او از نهادهای بین الملی برای سیل زدگان افغانستان بودجه بیشتری را درخواست کرده بود.

بنت مطرح کرد که علاوه بر اقداماتی در راستای جست و جو و نجات باید برای معیشت آسیب زدگان و بازگرداندن زندگی پشتیبانی های مداوم را انجام داد.

سیلاب های اخیر افغانستان در ولایت های مختلف جان بیش از ۴۰۰ نفر را گرفت. به طوری که در براساس آخرین آمار، در جریان جاری شدن سیل در دو ولایت فاریاب و غور 70 نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی والی طالبان در غور، عبدالوحید حماس، روز گذشته اعلام کرد که در این ولایت 50 نفر جان خود را بر اثر سیلاب ها از دست دادند. از طرف دیگر، رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت اعلام کرده است دو هزار خانه به صورت کامل و چهارهزار خانه به صورت ناقص در جریان سیل آسیب دیده اند.

همچنین سازمان برنامه جهانی غذا خبر داده است که سیل در غور به بیش از دو هزار و پانصد خانواده آسیب رسانده است.

مقام های ولایت فاریاب نیز روز جمعه از جان باختن 20 نفر در اثر وقوع سیل در این ولایت خبر داد. هفته گذشته نیز در جریان سیل های ویرانگر 300 نفر در ولایت بغلان افغانستان جان خود را از دست داده و بیش از 6 هزار خانواده مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

علاوه بر این، طبق آمار سازمان  جهانی حفاظت از کودکان، بیش از 300 هزار کودک در جریان سیل بغلان متاثر شده اند.

پیشنهاد می شود: قدردانی مقام طالبان از کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20330

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها