جمعه 6 میزان 1403 برابر با Friday, 27 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

زلمی خلیلزاد و خروج از افغانستان

به گزارش ایراف، «زلمی خلیلزاد»، نماینده پیشین آمریکا برای امور صلح افغانستان در واکنش به اظهارات «مایکل مک کال»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مبنی بر نقش او در خروج مرگبار از افغانستان، عنوان کرد که مقامات آمریکایی پیش بینی نمی کردند که حکومت افغانستان تا پیش از خروج نیروهای آمریکایی فر ریخته شود و یا ارتش این کشور از هم بپاشد.

او در دفاع از خود گفت که هیچگاه درمورد تعهدات طالبان به مسائل حقوق بشری صحبت نکرده است. خلیلزاد در این رابطه افزود که حقوق بشر ربطی به توافقنامه دوحه نداشته بلکه آنچه این توافقنامه برآن تاکید داشته است، عدم حمله طالبان به نیروهای آمریکایی، عقب نشینی نظامی امن و عدم اجازه به تروریست ها از خاک افغانستان بوده است.

نماینده پیشین آمریکا برای صلح افغانستان که این اظهارات را در حساب رسمی خود در ایکس نوشته، تصریح کرده است که بایدن خروج از افغانستان را مشروط به توافق سیاسی نکرد.

به گفته این مقام آمریکایی ترس بایدن از طولانی شدن مذاکرات بین الافغانی و حمله طالبان علیه نیروهای آمریکایی منجر به تصمیم خروج شد.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته، چهارشنبه، ۴ مهرماه در کنگره، 15 مقام آمریکایی را مسئول خروج مرگبار از افغانستان معرفی کرد. زلمی خلیلزاد ازجمله افرادی بود که به گفته مک کال، در روند خروج آشفته آمریکا از افغانستان نقش داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36155

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *