چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
متقی به ترکمنستان رفت_تأکید طالبان بر «تعامل مثبت با همسایگان» و «روابط سازنده» با غرب-ایراف

به گزارش ایراف؛ امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در نشستی در کابل گفته است که طالبان به نشست دوحه دعوت شده‌اند.

او همچنین گفته است که آنان خواهان «روابط مثبت» با ایالات متحده آمریکا هستند.

این در حالی است که جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده همواره بر احترام به حقوق بشر و برداشته شدن محدودیت‌ها بر حقوق زنان و دختران در افغانستان از سوی طالبان تاکید کرده‌ است.

وزیر خارجه طالبان که در دیدار با معاونان، روسا و کارکنان وزارت امورخارجه سخن می‌گفت، افزود: جهان روز به روز ارزش امارت اسلامی را درک می‌کند.

امیرخان متقی درحالی این ادعا را مطرح کرده است که فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای گذشته گفته است که این سازمان در نشست دوحه با طالبان به عنوان یک دولت رسمی و قانونی رفتار نخواهد کرد.

او که 30 خردادماه در یک نشست خبری سخن می‌گفت، افزود: «ما با طالبان به عنوان مقام‌های حاکم رفتار می‌کنیم. با آنان به عنوان دولت به رسمیت‌شناخته شده افغانستان رفتار نمی‌شود».

متقی در ادامه افزوده است: «امارت اسلامی خواستار روابط مثبت با کشورهای همسایه، منطقه و جهان است. ارکان نظام روز به روز قوی‌تر می‌شود و دنیا اگر تعامل می‌کند، با این نظام کند.»

سومین نشست دوحه قرار است در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیرماه امسال در قطر و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در مورد افغانستان برگزار شود. پیش از این ۲ دور دیگر از سلسله نشست‌های دوحه با موضوع افغانستان در قطر برگزار شده بود. در دور دوم که در بهمن سال گذشته برگزار شد، طالبان حضور نیافته بودند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26172

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها