جمعه 6 میزان 1403 برابر با Friday, 27 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ازبکستان و افغانستان

به گزارش ایراف، بختیار سعید ‌اف کلید تضمین ثبات و توسعه پایدار در منطقه را حل مشکل افغانستان دانست و افزود: افغانستان جزء لاینفک آسیای مرکزی است و عملکرد جامعه جهانی در قبال این کشور خوب نبوده است.

آقای سعید اف خاطر نشان کرد که ازبکستان در آینده مراکز آموزشی را برای شهروندان افغانستان گسترش میدهد.

هفتادو‌نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سایه تحولات جهانی از جمله جنگ غزه، درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان و ادامه جنگ اوکراین برگزار شد.

گفته می شود، نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در این نشست شرکت کرده است اما در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نمی‌کند.

آگاهان سیاسی می گویند که دعوت نشدن طالبان به این نشست بین المللی باعث می شود که این گروه در قبال اقدامات خود پاسخگو نبوده و در نتیجه به فکر تغییر رویه خود نباشند.

گفتنی است ازبکستان جزو کشورهایی که مرز مشترک با افغانستان دارد به طور قابل توجهی در تعامل با طالبان فعال بوده است، رئیس جمهور ازبکستان شوکت میرضیایف، همواره از آزادسازی دارایی های افغانستان و ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور حمایت کرده است.

گفته می شود تاکنون ۵ توافق‌نامه بین وزارتخانه‌های «معدنی و نفت»، «کشاورزی، آبیاری و دامپروری» و «دارایی» دو کشور با هدف تقویت روابط و حجم اقتصادی امضا شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36175

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *