پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ نور احمد اسلام‌جار والی طالبان در ولایت هرات در جلسه‌ای مشترک با تاجران بعد از شنیدن چالش‌ها و مشکلات‌ آنها هیئتی را برای حل مشکلات تاجران مواد نفتی تعیین کرد.

تاجران در این دیدار از اضافه‌بار به عنوان مشکل اصلی تاجران مواد نفتی یاد کردند و افزودند که به‌دلیل مشکلات موجود از سوی خودروداران و توقف آنها در گمرک، هزینه‌های اضافی زیادی را به‌دلیل منفی شدن تست‌های بارشان متحمل می‌شوند.

والی طالبان هرات ضمن بررسی مشکلات تاجران مواد نفتی به هیئتی متشکل از نهاد‌های مربوط وظیفه داد تا در قسمت حل مشکلات تاجران اقدامات لازم را انجام دهند.

این درحالی است که فرماندار تایباد امروز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل صادراتی و ترانزیتی ایرانی در گمرک‌های هرات و اسلام قلعه افغانستان متوقف است و مالکان و رانندگان آنها منتظرند تا در صورت همکاری طرف افغانستانی این ناوگان را از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران کنند.

مهدی شیردل افزود: معطلی کامیون‌های خالی ایرانی در هرات و اسلام قلعه که مهمترین مرز رسمی افغانستان با کشور ما و دوغارون است هم اکنون به بیش از ۹ روز رسیده است.

شیردل اظهار کرد: این محدویت باعث گلایه صنف بزرگ کامیون داران ایرانی شده و مسئولان افغانستانی تاکنون هیچ گونه اقدامی برای حل این مساله نکرده‌اند.

در همین حال چندی پیش تانکرهای حمل سوخت به طرز مشکوکی در گمرک هرات و مرز اسلام قلعه دچار آتش سوزی شد و خسارت زیادی به تاجران وارد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34521

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *