پنج‌شنبه 5 میزان 1403 برابر با Thursday, 26 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

افغانستان و کارخانه فولاد

به گزارش ایراف بر اساس اعلام وزیر صنعت و تجارت افغانستان فاز دوم شرکت ذوب آهن کابل در هرات با سرمایه گذاری 18 میلیون دلاری آغاز به کار کرد.
براساس گفته های نورالدین عزیزی این فاز در ظرف مدت 4 ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

عبدالنصیر رشتیا، رییس اجرایی اتحادیه کارخانه‌های ذوب‌ آهن افغانستان اعلام کرده است حدود ۴۲ کارخانه صنایع فولاد در افغانستان وجود دارد. تقریبا ۵۰۰ ملیون دلار در این بخش سرمایه گذاری شده است.

پیش از این عصمت الله برهان سخنگوی وزارت معادن گفت: یک شرکت ایرانی در بخش استخراج سنگ معدن بزرگ غوریان ابراز آمادگی کرده است و در صورت توافق استخراج این معدن و 2 معدن دیگر در غور به شرکت‌های ایرانی واگذار می‌شود.

حسین محمدیان، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در تشریح دلایل افزایش مراوادات اخیر دو کشور با هدف توسعه فعالیت‌های صنعتی به دولت مستقر در افغانستان پس از ثبات سیاسی که در این کشور حاکم شده به شدت بر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی متمرکز است و برای رشد اقتصاد خود از مشارکت کشورهای دیگر استقبال چشمگیری می‌کند، در این بین ذخایر معدنی بکر و دست‌نخورده افغانستان جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد و ایران به جای صادرات اهن آلات اقدام به صادرات ماشین آلات مخصوص ذوب اهن به افغانستان می کند.

براساس گفته های مسئولان طالبان این کشور هم اکنون در تولید آهن آلات به خصوص میلگرد به خودکفایی رسیده است اما این به آن معنی نیست که امکان صادرات برای این کشور فراهم شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *