یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، «مسعود میرزایی»، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، اعلام کرد که کار تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در افغانستان آغاز شده است.

او در ادامه گفت: این تصمیم در ادامه تاسیس شعبه‌ای در عراق اتخاذ شده و هدف آن ورود به بازار آموزش عالی در کشورهای همسایه و جلوگیری از نفوذ بیگانگان به منطقه است.

او در این باره گفت: «ما در تلاشیم با بهترین کیفیت آموزش عالی به کشور همسایه ورود پیدا کنیم و تعاملات اقتصادی در حوزه علم و فناوری را با پروژه‌های این چنینی آغاز کنیم.»

میرزایی همچنین تأکید کرد که تاسیس شعبه‌ای از دانشگاه در کشورهای دیگر، پلی برای همکاری‌های بیشتر با نخبگان سایر کشورها خواهد بود و نتایج مالی مثبتی برای دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مورد برنامه‌های آموزشی در شعبه افغانستان نیز اظهار داشت: این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد و تمرکز اصلی آن بر آموزش مهارت‌های معدنی، متالورژی و زمین‌شناسی خواهد بود.

او همچنین به غنای منابع معدنی افغانستان اشاره کرد و این کشور را به عنوان یک مقصد مهم برای آموزش در این حوزه معرفی کرد.

در گذشته، مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرده بودند که اگر وزارت تحصیلات عالی افغانستان مایل باشد، این دانشگاه آماده است در کابل، هرات یا هر شهر دیگر افغانستان شعبه‌ای تاسیس کند.

دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد، نیز پیشتر به ایسنا گفته بود که سال‌های متمادی، بیشترین تعداد دانشجو از افغانستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند و بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مقام‌های عالی در افغانستان مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *