جمعه 6 میزان 1403 برابر با Friday, 27 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

برگزاری ششمین نشست فرمت مسکو

به گزارش ایراف، آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که ششمین نشست «فرمت مسکو» در مورد افغانستان در ماه اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته او روسیه در این نشست از طالبان نیز دعوت خواهد کرد. این درحالی است که دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل ماه گذشته در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، از او برای شرکت در این نشست دعوت کرد.

سفیر روسیه در کابل همچنین خاطر نشان کرده بود که روسیه به روابط با طالبان اهمیت می‌دهد.

او گفته بود که ما از هیأت‌ افغانستان برای شرکت در تمامی نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، دعوت خواهیم کرد.

این درحالی است که طالبان هموار از جامعه جهانی خواسته است که در نشست های بین المللی در رابطه با افغانستان از این گروه دعوت شود.

نشست قبلی «فرمت مسکو» در شهر کازان روسیه و با حضور نمایندگانی از هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان برگزار شده بود.

از زمان بازگشت طالبان به قدرت روسیه به دنبال تقویت روابط خود با طالبان بوده است. این تقویت روابط برای کرملین تاجایی برجسته شده است چندماه پیش روسیه اعلام کرد که حذف نام طالبان از لیست گروه های ممنوعه در دستور کار این کشور قرار گرفته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36148

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *