یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حمایت دو نامزد پارلمان اتریش از پناهجویان افغان و سوریه

به گزارش ایراف، به نقل از وبسایت خبری “اس ان دات ای تی”، روز سه شنبه ۳ مهر ، طی پرسشنامه ای از نامزدان پارلمان اتریش، در مورد مهاجران این کشور نظر سنجی صورت گرفت.

براساس این نظرسنجی دو نامزد انتخابات پارلمانی، “توبیاس شوایگر” و “فیلاد ملا”، با اخراج پناهجویان افغان و سوری مخالفت کردند.

این در حالی است که دیگر نامزدان پیشتاز انتخابات پارلمانی اتریش، از جمله “هربرت کیکل”، “کارل نهمر” و … با اخراج پناهجویان افغان و سوری موافقت کرده‌اند.

به عقیده ی “ورنر کوگلر” رهبر حزب سبزها، هرکسی که مرتکب جنایات جدی شود، تمام حقوق حمایتی خود را از دست داده است، باید مجازات و سپس اخراج شود و در مورد سوریه و افغانستان، این امر در حال حاضر تنها در موارد فردی امکان‌پذیر است.

گفته می شود اتحادیه اروپا پس از چند مورد جرایمی که در این کشورها رخ داده و عاملین آن، پناهجویان بوده اند تدابیری را در مورد اخراج این پناهجویان اتخاذ کرده اند. به همین جهت آلمان در ماه گذشته تعدادی از پناهجویان افغان را از طریق کشور ثالث اخراج کرد.

حالا وین نیز به تبعیت از برلین اخراج پناهجویان مجرم را در دستور کار دارد.

“کارل نهمر” صدر اعظم اتریش در این زمینه گفت: وزیر کشور اتریش از مدتها قبل در حال مذاکره با همتای آلمانی خود درباره چگونگی حل مشکل اخراج مهاجران به افغانستان بوده است و اتریش در حال حاضر روند اخراج مهاجران افغان و سوری را آغاز کرده است. گام بعدی اخراج مستقیم افراد به افغانستان یا سوریه است.

پیشنهاد:   ادامه اخراج مهاجرین غیرقانونی افغان از کشورهای منطقه

آژانس فدرال مهاجرت و پناهندگی گفته است  بیش از ۲۱ هزار سوری در سال ۲۰۲۳ در اتریش درخواست پناهندگی داده اند. همچنین حدود۹ هزار درخواست توسط اتباع افغان در این کشور ثبت شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *