پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ژنرال رایدر، سخنگوی پنتاگون روز گذشته، سه شنبه 30 مردادماه در جریان یک کنفرانس خبری از رشد داعش در افغانستان هشدار داد اما آن را یک تهدید فوری برای منافع آمریکا اعلام نکرد.

او در همین رابطه گفت: اگر تهدید قریب الوقوعی علیه آمریکا یا منافع این کشور مشاهده شود، حق اقدام مناسب مانند انجام حملات از افق را برای خود محفوظ می دانیم. او افزود اما در حال حاضر چیزی برای اعلام ندارم.

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد که برنامه «نظارت بر افق» این کشور بر فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان موثر بوده است.

این درحالی است که طالبان بارها اعلام کرده‌اند که این گروه داعش را در افغانستان ریشه کن کردند و داعش خراسان حضور فیزیکی در این کشور ندارند.

اخیرا نیز وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مبنی بر حضور داعش در افغانستان گفته بود، حکومت افغانستان توانسته داعش را به طور کامل سرکوب کند.

در این بیانیه آمده است که این اظهارات را دور از واقعیت و تلاشی برای تشویش اذهان عمومی عنوان کرده است.

همچنین وزارت خارجه طالبان گفته است که درانی مشکلات و خطراتی را به افغانستان نسبت داده که در واقع امکان همه این‌ها از پاکستان دیده می شود.

لازم به ذکر است با خروج آمریکا از افغانستان این کشور برای مقابله با تهدیدات ناشی از داعش با همکاری پاکستان تحت برنامه «نظارت بر افق» در مرزهای افغانستان و پاکستان مستقر است.

در همین رابطه، سخنگوی پنتاگون از اعلام جزئیات در این رابطه خودداری کرده است.

پیشنهاد:   پاکستان: منتظر همکاری کابل در پرونده ترور مهندسان چینی هستیم
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33247

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *